Audioprzewodnik po wystawie „Secesja”
w tekście łatwym do czytania i rozumienia
Cofnijmy się o 125 lat wstecz, kiedy w sztuce pojawił się nowy styl o nazwie „Secesja”.
Odrzucał on stare zasady tworzenia z 19. wieku.
Artyści zapragnęli tworzyć po nowemu, inaczej, piękniej. Ważny miał być artysta, jego uczucia, symbole.
Nie chciano już jedynie odtwarzać rzeczywistości.
Muzeum w Płocku gromadzi dzieła secesji od 1968 roku. Jest to największy zbiór z tego okresu w Polsce.
Dlatego nasze muzeum, zwykło się nazywać muzeum secesji.
Na pierwszym piętrze możemy zobaczyć jadalnię, salon, gabinet, bibliotekę oraz sypialnię.
Drugie piętro prezentuje zwiedzającym pokój stołowy z buduarem czyli pokojem kobiecym, salonem oraz pokojem dziecięcym.
Trzecie piętro kamienicy, wypełniają kolekcje szkła, ceramiki, obrazów i rzeźb.
Całość ukazuje nam wnętrza dawnych domów.
Cofając się w czasie, możemy zobaczyć, jak wyglądało codzienne życie ludzi około 140 lat temu.
To pozwoli nam zrozumieć, jak żyli i co wtedy uważali za piękne i wyjątkowe.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze rozumienia przygotowaliśmy:
Audioprzewodnik po wystawie – „Secesja” – ETR – do wysłuchania
Przewodnik po wystawie – „Secesja” -w tekście ETR – do pobrania.
Materiały powstały w ramach projektu „Secesja na wyciągnięcie ręki”.
